Super-B accu review

Super-B accu tussenrapport.

Sinds de aanschaf van de Sherco waren we in de luxe van een elektrische starter. Voor een straatmotor een doodgewone zaak sinds de jaren 70, en ook nog eens zeer betrouwbaar. Bij een enduro motor jaren geen issue, immers met een Kickstarter kreeg je boel ook aan de gang. En dan het gewicht wat er extra bij kwam, tja dat kon echt niet! Alleen als je op een helling stond of een beetje erg moe, werd het een wens. Maar in huidige motorblok ontwerpen is dit helemaal geen probleem allemaal. Gewicht is geen bezwaar want de motoblokken zijn zeer efficiënt opgebouwd en uitermate betrouwbaar. Standaard zat er een “gewone accu” van Yuasa in welke toch zeker zo’n 1,5 kilo weegt. Met een training in 2019 op Borculo werd ik benaderd door Marten Zilvold van Super-B. Of ik een accu in de Sherco had en welke? Eentje die het doet merkte ik op zonder daar wat mee te bedoelen overigens. Immers van een motor met kick starter naar één met elektrische was al heel wat. Zeker als je met dit apparaat ook nog eens langs werk gaat om dingen te bespreken met de klant. Dan staat het drukken op de knop toch iets anders dan dat je op een Kickstarter staat te zweten. Afijn of ik een Super-B accu wilde proberen, de helft van het gewicht en grotere startcapaciteit . Dat wilde ik wel, en met thuiskomst in de motor geplaatst.


Hoe doet zo’n Super-B accu het eigenlijk? Tja je staat om 7.00 uur ‘s ochtends bij de keuring van een enduro en de brommer start direct. Je gaat naar een klant en vertrekt en de Sherco start direct , er is een training/wedstrijd/ cursus noem maar wat en hij start direct. Slechts als het apparaat in koude omstandigheden een 2 maanden niet heeft gelopen is de rondgang van de startmoter heel even een schrikje , maar met de 2e druk op de knop weet de accu weer dat hij aan de gang moet en is na een kort ritje weer in de houding. En dit sinds augustus 2019. We zijn al heel wat kilometers en ritjes verder en alles ist tadelos zoals onze Duitse nachtbar zegt. Is deze accu aan te raden? Zeker wel, met deze accu gaat de startmotor vlotter rond dan met de originele Yuasa. En het gewicht is zeker wel een dingetje wat onder in de luchtfilterbak rond hangt. Gewicht blijft altijd een ding voor de liefhebber van techniek, maar betrouwbaarheid is het grootste goed. Dat zit hier dus ook goed!

Dank aan Super-B accu’s in de persoon van Marten Zilvold voor het beschikbaar stellen van deze accu.

Super-B accu review

Super-B accu tussenrapport.

Sinds de aanschaf van de Sherco waren we in de luxe van een elektrische starter. Voor een straatmotor een doodgewone zaak sinds de jaren 70, en ook nog eens zeer betrouwbaar. Bij een enduro motor jaren geen issue, immers met een Kickstarter kreeg je boel ook aan de gang. En dan het gewicht wat er extra bij kwam, tja dat kon echt niet! Alleen als je op een helling stond of een beetje erg moe, werd het een wens. Maar in huidige motorblok ontwerpen is dit helemaal geen probleem allemaal. Gewicht is geen bezwaar want de motoblokken zijn zeer efficiënt opgebouwd en uitermate betrouwbaar. Standaard zat er een “gewone accu” van Yuasa in welke toch zeker zo’n 1,5 kilo weegt. Met een training in 2019 op Borculo werd ik benaderd door Marten Zilvold van Super-B. Of ik een accu in de Sherco had en welke? Eentje die het doet merkte ik op zonder daar wat mee te bedoelen overigens. Immers van een motor met kick starter naar één met elektrische was al heel wat. Zeker als je met dit apparaat ook nog eens langs werk gaat om dingen te bespreken met de klant. Dan staat het drukken op de knop toch iets anders dan dat je op een Kickstarter staat te zweten. Afijn of ik een Super-B accu wilde proberen, de helft van het gewicht en grotere startcapaciteit . Dat wilde ik wel, en met thuiskomst in de motor geplaatst.


Hoe doet zo’n Super-B accu het eigenlijk? Tja je staat om 7.00 uur ‘s ochtends bij de keuring van een enduro en de brommer start direct. Je gaat naar een klant en vertrekt en de Sherco start direct , er is een training/wedstrijd/ cursus noem maar wat en hij start direct. Slechts als het apparaat in koude omstandigheden een 2 maanden niet heeft gelopen is de rondgang van de startmoter heel even een schrikje , maar met de 2e druk op de knop weet de accu weer dat hij aan de gang moet en is na een kort ritje weer in de houding. En dit sinds augustus 2019. We zijn al heel wat kilometers en ritjes verder en alles ist tadelos zoals onze Duitse nachtbar zegt. Is deze accu aan te raden? Zeker wel, met deze accu gaat de startmotor vlotter rond dan met de originele Yuasa. En het gewicht is zeker wel een dingetje wat onder in de luchtfilterbak rond hangt. Gewicht blijft altijd een ding voor de liefhebber van techniek, maar betrouwbaarheid is het grootste goed. Dat zit hier dus ook goed!

Dank aan Super-B accu’s in de persoon van Marten Zilvold voor het beschikbaar stellen van deze accu.

Super-B accu review

Super-B accu tussenrapport.

Sinds de aanschaf van de Sherco waren we in de luxe van een elektrische starter. Voor een straatmotor een doodgewone zaak sinds de jaren 70, en ook nog eens zeer betrouwbaar. Bij een enduro motor jaren geen issue, immers met een Kickstarter kreeg je boel ook aan de gang. En dan het gewicht wat er extra bij kwam, tja dat kon echt niet! Alleen als je op een helling stond of een beetje erg moe, werd het een wens. Maar in huidige motorblok ontwerpen is dit helemaal geen probleem allemaal. Gewicht is geen bezwaar want de motoblokken zijn zeer efficiënt opgebouwd en uitermate betrouwbaar. Standaard zat er een “gewone accu” van Yuasa in welke toch zeker zo’n 1,5 kilo weegt. Met een training in 2019 op Borculo werd ik benaderd door Marten Zilvold van Super-B. Of ik een accu in de Sherco had en welke? Eentje die het doet merkte ik op zonder daar wat mee te bedoelen overigens. Immers van een motor met kick starter naar één met elektrische was al heel wat. Zeker als je met dit apparaat ook nog eens langs werk gaat om dingen te bespreken met de klant. Dan staat het drukken op de knop toch iets anders dan dat je op een Kickstarter staat te zweten. Afijn of ik een Super-B accu wilde proberen, de helft van het gewicht en grotere startcapaciteit . Dat wilde ik wel, en met thuiskomst in de motor geplaatst.


Hoe doet zo’n Super-B accu het eigenlijk? Tja je staat om 7.00 uur ‘s ochtends bij de keuring van een enduro en de brommer start direct. Je gaat naar een klant en vertrekt en de Sherco start direct , er is een training/wedstrijd/ cursus noem maar wat en hij start direct. Slechts als het apparaat in koude omstandigheden een 2 maanden niet heeft gelopen is de rondgang van de startmoter heel even een schrikje , maar met de 2e druk op de knop weet de accu weer dat hij aan de gang moet en is na een kort ritje weer in de houding. En dit sinds augustus 2019. We zijn al heel wat kilometers en ritjes verder en alles ist tadelos zoals onze Duitse nachtbar zegt. Is deze accu aan te raden? Zeker wel, met deze accu gaat de startmotor vlotter rond dan met de originele Yuasa. En het gewicht is zeker wel een dingetje wat onder in de luchtfilterbak rond hangt. Gewicht blijft altijd een ding voor de liefhebber van techniek, maar betrouwbaarheid is het grootste goed. Dat zit hier dus ook goed!

Dank aan Super-B accu’s in de persoon van Marten Zilvold voor het beschikbaar stellen van deze accu.

Super-B accu review

Super-B accu tussenrapport.

Sinds de aanschaf van de Sherco waren we in de luxe van een elektrische starter. Voor een straatmotor een doodgewone zaak sinds de jaren 70, en ook nog eens zeer betrouwbaar. Bij een enduro motor jaren geen issue, immers met een Kickstarter kreeg je boel ook aan de gang. En dan het gewicht wat er extra bij kwam, tja dat kon echt niet! Alleen als je op een helling stond of een beetje erg moe, werd het een wens. Maar in huidige motorblok ontwerpen is dit helemaal geen probleem allemaal. Gewicht is geen bezwaar want de motoblokken zijn zeer efficiënt opgebouwd en uitermate betrouwbaar. Standaard zat er een “gewone accu” van Yuasa in welke toch zeker zo’n 1,5 kilo weegt. Met een training in 2019 op Borculo werd ik benaderd door Marten Zilvold van Super-B. Of ik een accu in de Sherco had en welke? Eentje die het doet merkte ik op zonder daar wat mee te bedoelen overigens. Immers van een motor met kick starter naar één met elektrische was al heel wat. Zeker als je met dit apparaat ook nog eens langs werk gaat om dingen te bespreken met de klant. Dan staat het drukken op de knop toch iets anders dan dat je op een Kickstarter staat te zweten. Afijn of ik een Super-B accu wilde proberen, de helft van het gewicht en grotere startcapaciteit . Dat wilde ik wel, en met thuiskomst in de motor geplaatst.


Hoe doet zo’n Super-B accu het eigenlijk? Tja je staat om 7.00 uur ‘s ochtends bij de keuring van een enduro en de brommer start direct. Je gaat naar een klant en vertrekt en de Sherco start direct , er is een training/wedstrijd/ cursus noem maar wat en hij start direct. Slechts als het apparaat in koude omstandigheden een 2 maanden niet heeft gelopen is de rondgang van de startmoter heel even een schrikje , maar met de 2e druk op de knop weet de accu weer dat hij aan de gang moet en is na een kort ritje weer in de houding. En dit sinds augustus 2019. We zijn al heel wat kilometers en ritjes verder en alles ist tadelos zoals onze Duitse nachtbar zegt. Is deze accu aan te raden? Zeker wel, met deze accu gaat de startmotor vlotter rond dan met de originele Yuasa. En het gewicht is zeker wel een dingetje wat onder in de luchtfilterbak rond hangt. Gewicht blijft altijd een ding voor de liefhebber van techniek, maar betrouwbaarheid is het grootste goed. Dat zit hier dus ook goed!

Dank aan Super-B accu’s in de persoon van Marten Zilvold voor het beschikbaar stellen van deze accu.