Seizoen 2019

Het seizoen waarin Koen eindelijk een echte”enduro mocht gaan rijden.

Het seizoen begon uiteraard met de wintertrainingen bij ons clubje de Vamc in Vorden.

Met een goede basis conditie begin probeer je altijd te beginnen. 9 maart was dan de eerste in Holten. Koen ging best lekker totdat de hemelsluizen los gingen en hij door waterverzadiging in luchtfilter moest opgeven 1 proef voor het einde. Jammer maar dat gebeurt. Hij had lekker gereden. Jurgen was de nacht ervoor ziek geworden en reed niet mee, maar volgde Koen naar de proeven.

Het verdere verloop van de onk enduro zou in Hellendoorn begin oktober verder gaan. Tot die tijd moesten we ons gaan bezig houden met clubwedstrijden en andere evenementen. Waaronder een clubcross bij de Hamove. We kenden wat technische probleempjes met de 125 maar dat zou wel opgelost worden. Deze wedstrijd van Koen dus met de EC300 van Jurgen op pad. Dat ging prima. In de finale een prima start en uiteindelijk een zesde plek met dit kanon. Met de GG ec 125R weer gemaakt op naar België, waar in st Hubert een BK werd gereden. Het was een pittige dag met hoge temperaturen (28 graden) Maar Koen sloeg zich er prima doorheen en reed hem prima uit. De eerste uitgereden enduro was een feit en ook nog op on- Nederlands terrein. In september reden we de traditionele 2 stunden rennen in Lingen mee. Zowel individueel als in team verband. Al jaren gaan we het team rennen samen met Maurice van der Berg aan, en altijd zijn we helemaal naar zijn grootje eind van de dag. Mooi dagje met een geweldige atmosfeer. Begin oktober het vervolg van de onk enduro’s. Hellendoorn, ondanks wat wij dachten goede voorbereiding ,te zwaar voor Jurgen conditioneel en Koen had in de 2e ronde een nare valpartij. Beide heren dus niet aan de finish.

Jurgen had voordien van Super-B een lichte accu in bruikleen gekregen. Dat scheelde toch weer een kilo aan gewicht en de start respons van de Sherco werd er nog beter van. Heerlijk zo’n electrostarter als je weer een fout maakt door vermoeidheid.

Koen moest nog even Gerben Vruggink vragen om de uitlaatbocht te herstellen. Mooie uitlaat maar flinterdun materiaal, en dan is het fijn als zo’n clublid je sponsort met reparatie hiervan. We waren er erg blij mee.

Bergeijk was de volgende wedstrijd. We mochten van onze Brabantse vrienden gelijktijdig starten als vader en zoon. Erg leuk en bijzonder. Koen had wat kenteken issues maar reed de enduro redelijk foutloos uit. Helemaal naar den Klo.. , maar wat maakt het uit. Jurgen houd het niet langer uit dan 4 uur en dus 2 ronden met de knieën, maar zolang je geniet van het rijden is dit ok. Vorden onze thuisrit was ook weer de moeite waard. Pittig zoals altijd en glad door enige regenval. Ook hier weer 2 ronden voor Jurgen die wel intens genoot. Je moet blij zijn met het geen wat wel kan en niet in negativiteit   blijven hangen. Koen reed netjes uit al had de uitlaatdemper nu wat problemen. Ook hier werd de vakmanschap van Gerben Vruggink toegepast. De Demper was hierna weer beter dan in nieuwstaat en gaf de rest van het seizoen geen problemen meer. Harfsen moesten we overslaan. Verplicht onderhoud was nodig en met de trein van iedere week een enduro ging dat niet lukken binnen een week. Helaas, mooi weer en dito enduro gemist. Zelhem was de laatste enduro van het Jaar met een leuke route en dito proeven. Koen ging prima, Jurgen had een lastige valpartij die een oude blessure deed opspelen. Einde seizoen voor senior. Koen reed netjes uit en had het super naar zijn zin. Uiteindelijk een mooi seizoen voor beide heren.


Graag willen wij bedanken Gerben Vruggink voor geleverde steun dit jaar, tevens een woord van dank aan Marten Silvold van Super-B voor het gebruik van de accu welke veelvuldig de kwaliteit heeft waargemaakt. Marc Haftka voor super geleverde onderdelen en wijsheid. Johan Pieper voor de sleutel service en adviezen, Wim Boks van Boks Motyre voor de bandenservice en diverse leveringen van onderdelen en steun. Jan Olthof van Sherco Nijverdal, Slotboom tweewielers voor de steun met de trainings materialen(fietsen/kleding).

Natuurlijk mogen al die vrijwilligers van de organiserende clubs, knmv en de grondeigenaren niet vergeten worden, zonder hun geen enduro. Laten we deze mensen kort bij ons houden ze zijn zo belangrijk voor onze hobby/sport.


De contouren van volgend jaar zijn nog niet duidelijk. Wat wel gaat gebeuren is dat Koen de studie extra aandacht zal geven. Bovendien zijn er plannen om kosten te sparen zodat er een andere motor voor A2 rijbewijs kan worden aangeschaft. Koen moet deze kosten zelf dragen net zoals voor het grootste gedeelte dit jaar heeft gedaan. Met alleen wat avonden en de vakanties te werken gaat dit niet zo snel. Er zullen ook andere type wedstrijden gaan worden gereden dit komende seizoen.

Met de huidige omslag van eigenaren van GasGas is de overstap naar Sherco dan ook een logische stap.

Seizoen 2019

Het seizoen waarin Koen eindelijk een echte”enduro mocht gaan rijden.

Het seizoen begon uiteraard met de wintertrainingen bij ons clubje de Vamc in Vorden.

Met een goede basis conditie begin probeer je altijd te beginnen. 9 maart was dan de eerste in Holten. Koen ging best lekker totdat de hemelsluizen los gingen en hij door waterverzadiging in luchtfilter moest opgeven 1 proef voor het einde. Jammer maar dat gebeurt. Hij had lekker gereden. Jurgen was de nacht ervoor ziek geworden en reed niet mee, maar volgde Koen naar de proeven.

Het verdere verloop van de onk enduro zou in Hellendoorn begin oktober verder gaan. Tot die tijd moesten we ons gaan bezig houden met clubwedstrijden en andere evenementen. Waaronder een clubcross bij de Hamove. We kenden wat technische probleempjes met de 125 maar dat zou wel opgelost worden. Deze wedstrijd van Koen dus met de EC300 van Jurgen op pad. Dat ging prima. In de finale een prima start en uiteindelijk een zesde plek met dit kanon. Met de GG ec 125R weer gemaakt op naar België, waar in st Hubert een BK werd gereden. Het was een pittige dag met hoge temperaturen (28 graden) Maar Koen sloeg zich er prima doorheen en reed hem prima uit. De eerste uitgereden enduro was een feit en ook nog op on- Nederlands terrein. In september reden we de traditionele 2 stunden rennen in Lingen mee. Zowel individueel als in team verband. Al jaren gaan we het team rennen samen met Maurice van der Berg aan, en altijd zijn we helemaal naar zijn grootje eind van de dag. Mooi dagje met een geweldige atmosfeer. Begin oktober het vervolg van de onk enduro’s. Hellendoorn, ondanks wat wij dachten goede voorbereiding ,te zwaar voor Jurgen conditioneel en Koen had in de 2e ronde een nare valpartij. Beide heren dus niet aan de finish.

Jurgen had voordien van Super-B een lichte accu in bruikleen gekregen. Dat scheelde toch weer een kilo aan gewicht en de start respons van de Sherco werd er nog beter van. Heerlijk zo’n electrostarter als je weer een fout maakt door vermoeidheid.

Koen moest nog even Gerben Vruggink vragen om de uitlaatbocht te herstellen. Mooie uitlaat maar flinterdun materiaal, en dan is het fijn als zo’n clublid je sponsort met reparatie hiervan. We waren er erg blij mee.

Bergeijk was de volgende wedstrijd. We mochten van onze Brabantse vrienden gelijktijdig starten als vader en zoon. Erg leuk en bijzonder. Koen had wat kenteken issues maar reed de enduro redelijk foutloos uit. Helemaal naar den Klo.. , maar wat maakt het uit. Jurgen houd het niet langer uit dan 4 uur en dus 2 ronden met de knieën, maar zolang je geniet van het rijden is dit ok. Vorden onze thuisrit was ook weer de moeite waard. Pittig zoals altijd en glad door enige regenval. Ook hier weer 2 ronden voor Jurgen die wel intens genoot. Je moet blij zijn met het geen wat wel kan en niet in negativiteit   blijven hangen. Koen reed netjes uit al had de uitlaatdemper nu wat problemen. Ook hier werd de vakmanschap van Gerben Vruggink toegepast. De Demper was hierna weer beter dan in nieuwstaat en gaf de rest van het seizoen geen problemen meer. Harfsen moesten we overslaan. Verplicht onderhoud was nodig en met de trein van iedere week een enduro ging dat niet lukken binnen een week. Helaas, mooi weer en dito enduro gemist. Zelhem was de laatste enduro van het Jaar met een leuke route en dito proeven. Koen ging prima, Jurgen had een lastige valpartij die een oude blessure deed opspelen. Einde seizoen voor senior. Koen reed netjes uit en had het super naar zijn zin. Uiteindelijk een mooi seizoen voor beide heren.


Graag willen wij bedanken Gerben Vruggink voor geleverde steun dit jaar, tevens een woord van dank aan Marten Silvold van Super-B voor het gebruik van de accu welke veelvuldig de kwaliteit heeft waargemaakt. Marc Haftka voor super geleverde onderdelen en wijsheid. Johan Pieper voor de sleutel service en adviezen, Wim Boks van Boks Motyre voor de bandenservice en diverse leveringen van onderdelen en steun. Jan Olthof van Sherco Nijverdal, Slotboom tweewielers voor de steun met de trainings materialen(fietsen/kleding).

Natuurlijk mogen al die vrijwilligers van de organiserende clubs, knmv en de grondeigenaren niet vergeten worden, zonder hun geen enduro. Laten we deze mensen kort bij ons houden ze zijn zo belangrijk voor onze hobby/sport.


De contouren van volgend jaar zijn nog niet duidelijk. Wat wel gaat gebeuren is dat Koen de studie extra aandacht zal geven. Bovendien zijn er plannen om kosten te sparen zodat er een andere motor voor A2 rijbewijs kan worden aangeschaft. Koen moet deze kosten zelf dragen net zoals voor het grootste gedeelte dit jaar heeft gedaan. Met alleen wat avonden en de vakanties te werken gaat dit niet zo snel. Er zullen ook andere type wedstrijden gaan worden gereden dit komende seizoen.

Met de huidige omslag van eigenaren van GasGas is de overstap naar Sherco dan ook een logische stap.

Seizoen 2019

Het seizoen waarin Koen eindelijk een echte”enduro mocht gaan rijden.

Het seizoen begon uiteraard met de wintertrainingen bij ons clubje de Vamc in Vorden.

Met een goede basis conditie begin probeer je altijd te beginnen. 9 maart was dan de eerste in Holten. Koen ging best lekker totdat de hemelsluizen los gingen en hij door waterverzadiging in luchtfilter moest opgeven 1 proef voor het einde. Jammer maar dat gebeurt. Hij had lekker gereden. Jurgen was de nacht ervoor ziek geworden en reed niet mee, maar volgde Koen naar de proeven.

Het verdere verloop van de onk enduro zou in Hellendoorn begin oktober verder gaan. Tot die tijd moesten we ons gaan bezig houden met clubwedstrijden en andere evenementen. Waaronder een clubcross bij de Hamove. We kenden wat technische probleempjes met de 125 maar dat zou wel opgelost worden. Deze wedstrijd van Koen dus met de EC300 van Jurgen op pad. Dat ging prima. In de finale een prima start en uiteindelijk een zesde plek met dit kanon. Met de GG ec 125R weer gemaakt op naar België, waar in st Hubert een BK werd gereden. Het was een pittige dag met hoge temperaturen (28 graden) Maar Koen sloeg zich er prima doorheen en reed hem prima uit. De eerste uitgereden enduro was een feit en ook nog op on- Nederlands terrein. In september reden we de traditionele 2 stunden rennen in Lingen mee. Zowel individueel als in team verband. Al jaren gaan we het team rennen samen met Maurice van der Berg aan, en altijd zijn we helemaal naar zijn grootje eind van de dag. Mooi dagje met een geweldige atmosfeer. Begin oktober het vervolg van de onk enduro’s. Hellendoorn, ondanks wat wij dachten goede voorbereiding ,te zwaar voor Jurgen conditioneel en Koen had in de 2e ronde een nare valpartij. Beide heren dus niet aan de finish.

Jurgen had voordien van Super-B een lichte accu in bruikleen gekregen. Dat scheelde toch weer een kilo aan gewicht en de start respons van de Sherco werd er nog beter van. Heerlijk zo’n electrostarter als je weer een fout maakt door vermoeidheid.

Koen moest nog even Gerben Vruggink vragen om de uitlaatbocht te herstellen. Mooie uitlaat maar flinterdun materiaal, en dan is het fijn als zo’n clublid je sponsort met reparatie hiervan. We waren er erg blij mee.

Bergeijk was de volgende wedstrijd. We mochten van onze Brabantse vrienden gelijktijdig starten als vader en zoon. Erg leuk en bijzonder. Koen had wat kenteken issues maar reed de enduro redelijk foutloos uit. Helemaal naar den Klo.. , maar wat maakt het uit. Jurgen houd het niet langer uit dan 4 uur en dus 2 ronden met de knieën, maar zolang je geniet van het rijden is dit ok. Vorden onze thuisrit was ook weer de moeite waard. Pittig zoals altijd en glad door enige regenval. Ook hier weer 2 ronden voor Jurgen die wel intens genoot. Je moet blij zijn met het geen wat wel kan en niet in negativiteit   blijven hangen. Koen reed netjes uit al had de uitlaatdemper nu wat problemen. Ook hier werd de vakmanschap van Gerben Vruggink toegepast. De Demper was hierna weer beter dan in nieuwstaat en gaf de rest van het seizoen geen problemen meer. Harfsen moesten we overslaan. Verplicht onderhoud was nodig en met de trein van iedere week een enduro ging dat niet lukken binnen een week. Helaas, mooi weer en dito enduro gemist. Zelhem was de laatste enduro van het Jaar met een leuke route en dito proeven. Koen ging prima, Jurgen had een lastige valpartij die een oude blessure deed opspelen. Einde seizoen voor senior. Koen reed netjes uit en had het super naar zijn zin. Uiteindelijk een mooi seizoen voor beide heren.


Graag willen wij bedanken Gerben Vruggink voor geleverde steun dit jaar, tevens een woord van dank aan Marten Silvold van Super-B voor het gebruik van de accu welke veelvuldig de kwaliteit heeft waargemaakt. Marc Haftka voor super geleverde onderdelen en wijsheid. Johan Pieper voor de sleutel service en adviezen, Wim Boks van Boks Motyre voor de bandenservice en diverse leveringen van onderdelen en steun. Jan Olthof van Sherco Nijverdal, Slotboom tweewielers voor de steun met de trainings materialen(fietsen/kleding).

Natuurlijk mogen al die vrijwilligers van de organiserende clubs, knmv en de grondeigenaren niet vergeten worden, zonder hun geen enduro. Laten we deze mensen kort bij ons houden ze zijn zo belangrijk voor onze hobby/sport.


De contouren van volgend jaar zijn nog niet duidelijk. Wat wel gaat gebeuren is dat Koen de studie extra aandacht zal geven. Bovendien zijn er plannen om kosten te sparen zodat er een andere motor voor A2 rijbewijs kan worden aangeschaft. Koen moet deze kosten zelf dragen net zoals voor het grootste gedeelte dit jaar heeft gedaan. Met alleen wat avonden en de vakanties te werken gaat dit niet zo snel. Er zullen ook andere type wedstrijden gaan worden gereden dit komende seizoen.

Met de huidige omslag van eigenaren van GasGas is de overstap naar Sherco dan ook een logische stap.

Seizoen 2019

Het seizoen waarin Koen eindelijk een echte”enduro mocht gaan rijden.

Het seizoen begon uiteraard met de wintertrainingen bij ons clubje de Vamc in Vorden.

Met een goede basis conditie begin probeer je altijd te beginnen. 9 maart was dan de eerste in Holten. Koen ging best lekker totdat de hemelsluizen los gingen en hij door waterverzadiging in luchtfilter moest opgeven 1 proef voor het einde. Jammer maar dat gebeurt. Hij had lekker gereden. Jurgen was de nacht ervoor ziek geworden en reed niet mee, maar volgde Koen naar de proeven.

Het verdere verloop van de onk enduro zou in Hellendoorn begin oktober verder gaan. Tot die tijd moesten we ons gaan bezig houden met clubwedstrijden en andere evenementen. Waaronder een clubcross bij de Hamove. We kenden wat technische probleempjes met de 125 maar dat zou wel opgelost worden. Deze wedstrijd van Koen dus met de EC300 van Jurgen op pad. Dat ging prima. In de finale een prima start en uiteindelijk een zesde plek met dit kanon. Met de GG ec 125R weer gemaakt op naar België, waar in st Hubert een BK werd gereden. Het was een pittige dag met hoge temperaturen (28 graden) Maar Koen sloeg zich er prima doorheen en reed hem prima uit. De eerste uitgereden enduro was een feit en ook nog op on- Nederlands terrein. In september reden we de traditionele 2 stunden rennen in Lingen mee. Zowel individueel als in team verband. Al jaren gaan we het team rennen samen met Maurice van der Berg aan, en altijd zijn we helemaal naar zijn grootje eind van de dag. Mooi dagje met een geweldige atmosfeer. Begin oktober het vervolg van de onk enduro’s. Hellendoorn, ondanks wat wij dachten goede voorbereiding ,te zwaar voor Jurgen conditioneel en Koen had in de 2e ronde een nare valpartij. Beide heren dus niet aan de finish.

Jurgen had voordien van Super-B een lichte accu in bruikleen gekregen. Dat scheelde toch weer een kilo aan gewicht en de start respons van de Sherco werd er nog beter van. Heerlijk zo’n electrostarter als je weer een fout maakt door vermoeidheid.

Koen moest nog even Gerben Vruggink vragen om de uitlaatbocht te herstellen. Mooie uitlaat maar flinterdun materiaal, en dan is het fijn als zo’n clublid je sponsort met reparatie hiervan. We waren er erg blij mee.

Bergeijk was de volgende wedstrijd. We mochten van onze Brabantse vrienden gelijktijdig starten als vader en zoon. Erg leuk en bijzonder. Koen had wat kenteken issues maar reed de enduro redelijk foutloos uit. Helemaal naar den Klo.. , maar wat maakt het uit. Jurgen houd het niet langer uit dan 4 uur en dus 2 ronden met de knieën, maar zolang je geniet van het rijden is dit ok. Vorden onze thuisrit was ook weer de moeite waard. Pittig zoals altijd en glad door enige regenval. Ook hier weer 2 ronden voor Jurgen die wel intens genoot. Je moet blij zijn met het geen wat wel kan en niet in negativiteit   blijven hangen. Koen reed netjes uit al had de uitlaatdemper nu wat problemen. Ook hier werd de vakmanschap van Gerben Vruggink toegepast. De Demper was hierna weer beter dan in nieuwstaat en gaf de rest van het seizoen geen problemen meer. Harfsen moesten we overslaan. Verplicht onderhoud was nodig en met de trein van iedere week een enduro ging dat niet lukken binnen een week. Helaas, mooi weer en dito enduro gemist. Zelhem was de laatste enduro van het Jaar met een leuke route en dito proeven. Koen ging prima, Jurgen had een lastige valpartij die een oude blessure deed opspelen. Einde seizoen voor senior. Koen reed netjes uit en had het super naar zijn zin. Uiteindelijk een mooi seizoen voor beide heren.


Graag willen wij bedanken Gerben Vruggink voor geleverde steun dit jaar, tevens een woord van dank aan Marten Silvold van Super-B voor het gebruik van de accu welke veelvuldig de kwaliteit heeft waargemaakt. Marc Haftka voor super geleverde onderdelen en wijsheid. Johan Pieper voor de sleutel service en adviezen, Wim Boks van Boks Motyre voor de bandenservice en diverse leveringen van onderdelen en steun. Jan Olthof van Sherco Nijverdal, Slotboom tweewielers voor de steun met de trainings materialen(fietsen/kleding).

Natuurlijk mogen al die vrijwilligers van de organiserende clubs, knmv en de grondeigenaren niet vergeten worden, zonder hun geen enduro. Laten we deze mensen kort bij ons houden ze zijn zo belangrijk voor onze hobby/sport.


De contouren van volgend jaar zijn nog niet duidelijk. Wat wel gaat gebeuren is dat Koen de studie extra aandacht zal geven. Bovendien zijn er plannen om kosten te sparen zodat er een andere motor voor A2 rijbewijs kan worden aangeschaft. Koen moet deze kosten zelf dragen net zoals voor het grootste gedeelte dit jaar heeft gedaan. Met alleen wat avonden en de vakanties te werken gaat dit niet zo snel. Er zullen ook andere type wedstrijden gaan worden gereden dit komende seizoen.

Met de huidige omslag van eigenaren van GasGas is de overstap naar Sherco dan ook een logische stap.